Om Gullungen Garn


Strikk til Gullungen i september!

Velkommen til GULLUNGEN GARN. Garnet er et resultat av at Barnekreftforeningen og House of Yarn har inngått et samarbeid.

Nå ønsker vi å bidra til et større fokus på og mer kunnskap om barnekreft. Sammen lanserer vi et helt nytt garn; GULLUNGEN GARN – og helt nye deilige design og strikkeoppskrifter i en skjønn miks & match mini-kolleksjon til små­gutter og småjenter fra 0–6 år. I tillegg har vi oppskrift på jakke og genser til alle Mammahjerter.

September er den internasjonale barnekreftmåneden, og denne måneden har vi et særskilt fokus på kreftrammede barn og ungdom. Nå håper vi at alle mammastrikkere, tanter, onkler, besteforeldre og hele strikkefolket vil bruke september til å strikke med Gullungen Garn til alle gullungene. Vi håper at du blir inspirert til å ta pinnene fatt og strikke årets nydeligste strikkeplagg til de fineste ungene. Oppskrift til mammajakke og -genser som matcher småtrollas Gullungen-strikk får du også.

I Gullungen-kolleksjonen finner du hele 11 nye oppskrifter. Alle oppskriftene kan du laste ned gratis på Gullungen-garn.no. Husk at for hvert solgte nøste, går 5 KRONER til Barnekreftforeningens arbeid.

Kanskje kommer det Gullungen-strikk på strikkelista di i september?
Da håper vi at du deler bildene dine med oss! Det LIKER vi!

TAKK FOR AT DU HJELPER OSS Å HJELPE!

Margaretha Finseth
Design & Brand Manager
HOUSE OF YARN

OM AKSJONEN 2018


Målet med aksjonen er å vise solidaritet med de som er rammet av barnekreft,
samt øke kunnskapen og støtte forskningen på barnekreft.
I dag er det mulig å kurere de fleste typer barnekreft. Tidlig diagnose og økt tilgang til omsorg redder liv. 185 norske barn og unge under 18 år får kreft hvert år. Hele 4 av 5 overlever, og det er gode muligheter for at barna får et produktivt og meningsfullt liv. Riktig informasjon og støtte er derfor en viktig nøkkel for å bedre resultatene.

takk for at du hjelper oss å hjelpe!


Barnekreftforeningen er en frivillig, landsdekkende organisasjon som
drives av foreldre som har, eller har hatt, barn med kreft.

Foreningen er en støttepartner for familier som rammes av barnekreft slik at ingen føler seg alene. Barnekreftforeningen setter barna og familiene som rammes på
dagsorden, og bidrar til forskning og utdanning for å bekjempe barnekreft.

September er den internasjonale barnekreftmåneden, en måned der det er
et særskilt fokus på kreftrammede barn og ungdom.

det internasjonale symbolet

Gullsløyfen

Gullsløyfen er det internasjonale symbolet for kreft blant barn
og ungdom.

Gullsløyfen er også et symbol
på det mest verdifulle vi har;
våre barn.